sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

Maanantaihorror

Kello 7.56, herään ennen kellonsoittoa. Kävelen keittiöön ja koen jotain todella shokeeraavaa. Mä oon järkyttynyt. HIIRI!!!, joka juoksee lattian poikki lavuaarin alle, ja kun mä näen sen, menetän kaiken kontrollin omasta toiminnastani ja alan huutaa paniikissa kuin hyeena. Mä tajuan vaan, että mulla ei oo sukkia jalassa ja pompin juosten omaan huoneeseeni ja hyppään sängylle. Sitten vasta ymmärrän kuinka kovan metelin päästin ja mietin, mitähän Ruth miettii jos heräsi mun huutoon. Ei varmaan kovin rauhallinen tapa herätä maanantaihin silläkään. Ja samalla sekunnilla Ruth on jo mun ovella kysymässä onko kaikki hyvin. Mun hengitys ei oo vielä tasaantunut. Mietin, mitä mä tälle asialle teen. Vai pitääkö mun vaan unohtaa ja kävellä takaisin keittiöön niinkun mitään ei olisi tapahtunut. Ja mulla oli jo niin levollinen fiilis meidän uudesta kodista. Ainakaan en enää hetkeen liiku täällä paljain varpain.  это плохо.

Toimiston väki oli vähintään yhtä järkyttyneitä uutisesta kun minä. Eläimen alkuperästä on käyty myös kiivasta keskustelua. Moni on vahvasti sitä mieltä, että kyseessä ei ollut hiiri, vaan kuvaus sopii enemminkin rottaan. Mä oon toiveikas ja uskon toista versiota, jonka mukaan kyseessä saattaisi olla jonkun naapurin karannut lemmikkihamsteri...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti